tisdag 26 augusti 2008

Ronald Weinlands profetior

Ronald Weinland, en nutida profet, tror att det är något väldigt stort på gång i världen just nu.
Han menar att man som Guds tjänare måste vara extra vaksam och andligen på sin vakt i detta läge.
Det tror jag han har rätt i faktiskt.
Weinland tror att hela världsekonomin kommer att kollapsa och att det är det vi ser diverse tecken på just nu.
Ryssland-Georgienkonflikten är ytterligare ett tecken på att processen rör sig allt snabbare och snart nog kommer hela världen att överraskas med brallorna nere.
Weinland ser massor av omen som de flesta av oss blundar för.
Han ser en lavin som går över jorden och nämner i det sammanhanget klimatet och alla jordbävningar.
Den här mannen kan ha rätt.
Han har en litet annorlunda vinkel än vad jag har.
För mig känns det småskaligt ännu, han ser något mycket större och jag tror det är han som har rätt av oss två i slutsatserna om var vi kommer att hamna till slut.
”The world will be caught fully off guard.”
Så kanske det blir.
Guds ironi är sådan.
Det bästa med hans profetior är talet om en global ekonomisk krasch.
Det gillar jag skarpt.
Personligen avskyr jag detta system som håller mig fången och instängd för jämnan.
Ronald Weinland anar något jättestort där jag själv bara sett småpotatis.
Där öppnar han verkligen ögonen på mig.
Det som pågår just nu är förmodligen litet större än vad jag trott, större än vad någon trott.
Weinland ser med sin bibliska bakgrund i varje fall med klarare ögon på världsutvecklingen än vetenskapsmännen och politikerna gör om man uttrycker det så.
Nu börjar jag ana vissa suddiga konturer som jag inte tänkt på tidigare.
http://www.ronaldweinland.com/