onsdag 2 juli 2008

En vanlig dag på ”jobbet”


Tjena Freddie
Tjena Ankan”
”Hur är läget?”
Jorå…fyfan, frugan knullar och suger som ett djur varje kväll, sen kan jag inte sova på hela natten och på morron smakar kaffet alltid piss. Så det är som vanligt – jag är skitsned och känner för att klämma åt nån jävel därute riktigt ordentligt. Hur är det med dig min vän?”
Äh fan, jag känner mig ungefär likadan, helt rabiat närmare bestämt. Jag gjorde en högriskinvestering på 10 mille förra veckan som har kraschat ner till fem, så nu är min nya lyxkåk i Malibu i farozonen. Jag tror jag måste begära löneförhöjning.”
Åh fan? Det är kris? Självklart ska jag greja lite plåster på såren. Vi börjar med 30 000 extra per månad och smyghöjer lite efter hand, annars skriker revisorerna. Men nu är det dags att vi gör rätt för oss. Vilka ska vi jävlas med i dag? Har du något förslag, Ankan?”
”För egen del hatar jag griniga gamla gubbar i snabbköpet som stirrar på mig och ställer till scener – vi kanske skulle sänka pensionerna igen?”
”Jag vet inte riktigt. Jag känner för något större jävelskap idag, nåt som för mig till historien som den störste skitstöveln genom tiderna, haha. Vad sägs om att strypa A-kassan helt för alla jävla parasiter därute? Då skulle det bli gråt och tandagnisslan i folklagren och alla skulle minnas mig som Freddie från helvetet. Vore inte det något?”
”Det vore en kul grej att testa, Freddie. Jag är med! Men vad ska de utsatta säga?”
”Du vet vad vi säger här på kansliet; dom fattiga skiter vi i! Såna som vi tänker bara på oss själva. Det är det som är vinnarformeln. Förresten, har du sett det där nya bombnedslaget i receptionen?”
”Sett henne? Du borde känna mig bättre än så – hon sög av mig första dan på jobbet!”
”Så är det att vara en privilegierad man, Ankan! Våra fruar måste definitivt ha lite konkurrens för att hålla sina förmågor på topp. Vi lever ju i en marknadsekonomi för fan! Alla måste konkurrera!”
”Vi tar vad vi vill ha helt enkelt.”
”När du säger det så – Gud vad jag älskar det här jobbet!”
”Jag med Freddie! Att få ta ut sin ilska på samhällets olycksbarn det är så in i helvete mycket skönare än att gå till nån jävla psykolog med sina problem.”

”Nej usch, nu har vi jobbat färdigt för i dag! Vad sägs om en krogrunda och några strippor?"