onsdag 9 juli 2008

Bäverbloggen från Kohult


Sådärja, då har jag kokat lite kaffe igen och jag sitter här i trädgårn utanför min lilla 11-rumare i Kohult och njuter!
Nu slår jag upp kaffet, fem sockerbitar ska det vara och en skvätt grädde. Nu rör jag om och min kopp är färdig att avnjutas.
Så här håller jag på mest hela tiden men kalla mig inte lat, då osäkrar jag bössan!
Jag har hundra rådjursskallar på väggen så passa er!
När jag plaskar i sjön är jag en säl.
När jag arbetar är jag en bäver.
När jag gör ingenting är jag professor.
Fyra års kryptiska universitetsstudier, en lika kryptisk avhandling som ingen begrep – allra minst jag själv och toppjobbet var mitt!
Det är så man skiljer agnarna från vetet!
Sverige är fantastiskt, håll mä om dä, folk och fä!
Professor i att rulla tummarna, vem eller vad kan slå det?
Jag kan till och med sitta och fila på mina miljonbringande romaner på betald arbetstid. Det är rena terapin.
Det var jag som åt ikapp med den där miljardären som åt ihjäl sig. Vi tävlade i vem som kunde äta mest potatismos. Han vann, jag förlorade, och tur var väl det!
-Oj, här kommer ett rådjur! Gunvor, var är bössan min?
-Oj, här kommer en kanin! Gunvor, har du hittat bössan än? Här kan det bli mat på bordet i fjorton dar!
Pang! Där fick jag en råbock!
Boom! Där fick jag en kanin! Bara det nu inte var grannflickans bortsprungna. Skulle ha tänkt på det innan!
Här sitter jag nu och fikar som sagt och har lagt ner två villebråd på en och samma dag. Fåglarna kvittrar glatt och allt känns perfekt - it´s better than beaver!
Jag är nog en ganska bra människa?!
Jaha, det var väl senaste nytt från Kohult och Bäverbloggen.

På återläsande!