Pizza är nu populärare än hamburgare. |
Jag har kläckt en ny affärsidé som jag här erbjuder den hugade
spekulanten, investeraren eller riskkapitalisten. Det eftersom jag själv inte har
möjlighet att genomföra ett så här stort projekt.
PIZZATIME är en pizzakedja som bygger på frysta, mikrougnsvärmda
premiumpizzor, som går snabbare att servera kunden och som dessutom är
billigare än pizzorna hos traditionella pizzerior.
Här kommer konceptet i punktform:
- Social tanke med kedjan. Folk ska kunna gå ut och äta
billigt, ta ett glas och träffas.
- Pizzan klar på 7 minuter i mikrovågsugn.
- En standardpizza går att sälja för 49 kronor till gäst. Ändå är det 30 kronor vinst per pizza.
- Vin- och starkölsrättigheter.
- Helmysig modern inredning.
- Bra bakgrundsmusik.
- Dagens frysta pizzor håller mycket hög kvalitet.
- Särskilt utvalt sortiment med goda pizzor.
- Vegetariska alternativ och barnpizzor.
- Vegetariska alternativ och barnpizzor.
- Kvalitetssäkrade pizzor som smakar likadant varje gång.
- Du vet som kund att pizzakvaliteten är garanterad, och
inget fusk med råvarorna.
- Egen pizzasallad till. Den ska vara väldigt välsmakande.
- Lättjobbat.
- Inget svinn.
- Frysrum med pizzor.
- Krävs mindre personal.
- Behövs inga pizzabagare eller kockar.
- Blir inte så mycket disk.
- Garanterad hygien.
En lämplig leverantör av de frysta pizzorna kunde vara Grandiosa. Deras produkter är mycket bra.
Min bedömning är, att görs det här rätt, kan PIZZATIME bli både en ekvivalent till och en kraftfull utmanare till marknadsledare som Burger King och McDonald's, och även ta stora marknadsandelar från de traditionella pizzeriorna.
En lämplig leverantör av de frysta pizzorna kunde vara Grandiosa. Deras produkter är mycket bra.
Min bedömning är, att görs det här rätt, kan PIZZATIME bli både en ekvivalent till och en kraftfull utmanare till marknadsledare som Burger King och McDonald's, och även ta stora marknadsandelar från de traditionella pizzeriorna.