fredag 30 augusti 2019

Är du deprimerad?

Depression kan bero på för litet utomhusvistelse.










Om man inte är ute i solen på sommaren drabbas man av D-vitaminbrist. Symptomen är följande:

1. Trötthet.
2. Muskelsvaghet.
3. Värk i skelettet.
4. Depression.

Det stämmer precis på mig. Måste nu ta mina multi-vitamintabletter.
När jag gjorde det, fick jag en kick direkt.
Känner mig redan som en ny människa.
Om en till två veckor är jag återställd och kan styrketräna igen.
Ärligt talat verkar journalisterna på Expressen också ha D-vitaminbrist, för de hänger inte med i det internationella nyhetsflödet alls. De har just nu ingen energi att göra ett bra jobb, det märks.
Det här var ännu en liten slamkrypare.
Det var så märkligt att jag inget orkade när jag tränat hårt i över två år.
Här fick jag äntligen förklaringen.
Huvudvärk, trötthet och liknande symptom kan också bero på saltbrist i blodet, på grund av för stort vätskeintag. Det kan man också behöva kompensera för sommartid genom att helt enkelt salta maten litet extra. 
Det var dagens ordination från doktor Nyberg.