måndag 13 maj 2019

ME/CFS

Utbrändhet är svårbehandlat.











De här ME/CFS-sjuka som t.ex. Karin Alvtegen, som alltså är kroniskt trötta, jag tror jag vet vad det är.
De här människorna har gått på systemet, försökt vara jätteduktiga och inte varit sanna mot sina egna känslor utan kört slut på sig inuti. Dräpt självet. Det inre ljuset har slocknat på grund av alla måsten och krav, och de förlorar i och med det livsglädjen och energin. Om vi ska uttrycka oss kosmiskt.
För några år sedan kallade man det här utbrändhet, nu säger man ME/CFS. Men det är samma sak. 
Våra nya pitbulls och dobermanns till toppolitiker är också i riskzonen för det här syndromet. Vi såg det på SD:s Jimmie Åkesson som körde för hårt med sig själv och tvingades sjukskriva sig ett halvår.
Även pappas duktiga flicka Jessica Almenäs har varit sjukskriven en längre tid för utbrändhet eller som det nu kallas ME/CFS.
Jag det blir så om man kör för hårt i livsracet.
Som när Per Elofsson försökte hänga med den dopade tysk-spanjoren Johann Mühlegg i OS-femmilen för några år sedan.
Jag sa direkt, det där ser inte bra ut. Nu knäcker han sig. Och precis så blev det. Han åkte på myelom. ME står för något liknande, nämligen myalgisk encefalomyelit. Det är väl någon form av svampinfektion det med, gissar jag. Och det har att göra med att man tagit i för mycket, gått över den kroppsliga gränsen, och immunförsvaret gått ned. Om vi ska uttrycka oss fysiologiskt.
Musikern Irving Force i videon nedan menar att detta ligger i systemets natur. Städerna är helt enkelt meat grinding cities. 
"People go in one end, meat comes out the other.."