lördag 17 april 2021

Citat

Tangentbordet är mäktigare än kulsprutan.


”Varje epok utgörs av diskurser som bestämmer vad som kan tänkas.
Michel Foucault, fransk filosof


”De dansar i särkar kring den brinnande halmbocken.”
Herr Cyniker 


”Jobbar man på Ica i Grönköping är man något.”
Lucifer

 

”Får han öl och jag bara vin?”
Herr Avundsjuk

 

”På 1950-talet trodde man på modernismen och försökte frigöra sig från medeltiden. Men medeltiden var envis.”
Herr Filosof

 

”Fröken Ananas är mycket sötare än Fröken Citron.”
Herr Skämtare

 

”Ta en rejäl titt.”
Chris Rea, Road To Hell

 

”Eventuellt beror förbannelsen över Sverige på förbannelsen över spriten.”
Herr Filosof

 

”Det man ger ut får man också tillbaka.”
Herr Religiös

 

”Då har vi sett den astrala varianten också.”
Herr Astrolog

 

”Alla blir bara äldre och äldre, fetare och fetare.”
Herr Cyniker

 

”Att dricka före klockan sex på kvällen medför kaos.”
Herr Erfaren

 

”Min pappa och min bror är fångar i det brittiska kungahuset.”
Prins Harry

 

”När jag skriver är jag hjälten.”
Charles Bukowski