onsdag 22 januari 2020

Sagan om Snövit

Marty Feldman är inte kvinnornas dröm,
snarare deras mardröm.











”Hur rik man än är, likt förbannat kan man inte köpa en vältränad kropp.”
Leif GW Persson
Det tycker jag är positivt och demokratiskt med styrketräning. Ja, tjejer och kvinnor har ju inte så mycket att vinna på bodybuilding. I det avseendet är de non-responders. De behöver bara tänka på vardagsmotion och att hålla sig smala, för de har ju skönheten naturligt.
I ett samhälle så cirkulerar alltid frågan bland kvinnor: Vem är vackrast av oss? Vem är mest åtråvärd? Det är som i sagan om Snövit. Det där fenomenet är en riktig historisk klassiker. Men då kan ju jag som estet och litet kvinnokännare förklara det för dem, att väldigt många av er är likvärdiga ur ett manligt perspektiv. Jag menar lika intressanta, men på litet olika sätt. En del kan ju ha litet mindre på utsidan kanske, men brukar då ha mer på insidan som uppväger. Mer fantasi och humor och så. Ibland mer kunskap. Ibland är de mer konversabla och spirituella. Och det är ju oftast på den senare nivån man befinner sig på i ett förhållande, när passionen lagt sig och vardagen tar över mer och mer.
I dagens samhälle heter det ju nu så bland paren, att det är du och jag mot världen. Och då gäller det ju att ha litet IQ och kunna jobba fram en plan för att komma loss ur ekorrhjulet, frigöra sig ekonomiskt och få sitt drömställe på landet som Mikael Persbrandt och Sanna Lundell. Det kanske inte en sexig bimbo klarar, men däremot gör den sluga brunetten det. Därför är insidan viktig också, om man ska jobba som ett team i relationen och återerövra paradiset på jorden. Det är naturligtvis en intellektuell utmaning och en svår rebus som ska lösas.
En brunett i chefsglasögon kliver upp i riksdagens talarstol. Hon ser bister ut. Är väl inte riktigt nöjd med sig själv. Men jag kan se att hon är rätt vass. Om jag vore Karl Lagerfeld skulle jag säga till henne, att om du ska vara med på visningen i Milano måste du gå ned 4 kilo.
Då skulle hon bli top notch. Definitivt.
Som av en händelse behöver jag gå ned 4 kilo också för att känna wow inför mig själv.
I modellbranschen är det bara bantning det handlar om. Hela tiden får tjejerna höra att de måste ned mer i vikt. De där sista besvärliga top notch-kilona. Allt kretsar kring det.
Resten fixar sminkan, stylisten, ljussättaren och fotografen.
En riktigt professionell fotograf kan plocka fram något spännande ur varje människa.
Till och med Marty Feldman, som inte är någon idealman, utan uppenbarligen står för något annat. 
Och exemplet Feldman visar att mer än tvåsamhet ligger i livets pott.
Det handlar inte längre bara om Adam och Eva i paradiset.
Världens största blomma är likblomman, inte bröllopsrosen.
Det är inte så romantiskt.
En del förälskade tycker nuförtiden att det är "romantiskt" med hämtpizza och vin.
För mig rimmar det på Hank Chinaski och Bronx, lite sjaskigt så där. Urban life i ett nötskal och skruvad humor från helvetet.
Jag säger inte mer än så just nu.