lördag 13 september 2008

Ike jagar ZZ Top

När jag läste om orkanen Ikes härjningar idag, (mediabojkotten är tillfälligt avbruten pga tristess) så ringde det några klockor i mitt huvud. Är det inte i Houstonområdet ZZ-topgubbarna bor?, frågade jag mig. Jag kollade upp det och det visade sig vara helt riktigt.
Dusty Hill, basisten som samlar på människokranier, har sin 200-miljonersvilla på en strandtomt femton meter från Galveston Bay som härjas hårdast just nu.
Frank Beard har sin lyxkåk i Richmond nära Houston som också är hårt drabbat. Och Billy Gibbons slutligen har sitt hus mitt i Houston.
Så dessa tre herrar har det rätt svettigt just nu. Vi får väl se vad som blir kvar av deras kåkar…om det blir något kvar?
Kolla in "stjärnornas" palats på följande drömsite för alla stalkers; http://virtualglobetrotting.com/map/42744/view/?service=1