söndag 28 september 2008

Att hitta sanningen

Om Prognosmakaren (http://www.prognosmakaren.se/) har rätt ska börsen ner 15-20 procent till, sedan planar det ut för att sedan vända uppåt. Det vänder vid årsskiftet tror dom.
Ulf ”Fenrisulven” Lundell är på turné, en avskedsturné. Han har hittat sin sanning nu och därför är det läge att lägga av. Undrar vad den sanningen går ut på? Vad är han redo för nu?
Blir det allvar nu efter fyrtio års förspel, efter fyrtio år av förberedelser? Jag anar storverk.
Själv har jag förberett mig för något under tjugo års tid. Lundell har hållit på i 40. Det är en viss skillnad i kvantitet men kanske inte lika mycket i kvalitet?
Vi kanske kan hjälpas åt om vi nu vill något mer? Tillsammans har vi massor av erfarenhet vi kunde göra något av. Lundell torde vara någon av de eviga han också. Jag skulle nästan tro det.
Men orkar han bryta någon ny mark nu, eller vill han bara dra sig tillbaka och avsluta livet ifred från världen?
Eller är han som jag sugen på något stort?
Det får väl visa sig.
Veckans stjärnskörd; Paul Newman avliden i cancer 83 år gammal. Dom gamla stora faller en efter en nu. Nästan varje vecka försvinner någon av dom nu.
Mail från farsan igen. Han vet bara vad det är för dag och vad han heter, sedan vet han inget mer. Där någonstans tar idéerna slut liksom övrig tankeverksamhet. Det är helt patetiskt.
Drömde att jag befann mig i ett ”ambivalent” fångläger i Kina. Vi var både fria och samtidigt inte på något sätt. Vi försökte höja rösten för mänskliga rättigheter men blev jagade av militären. Enda sättet att ta sig ifrån ”Djävulsön” var genom att hänga sig fast på skrovet på någon av Kinas silltrålare som hade fritt tillträde ut genom de jättelika fängelseportarna. Jag försökte med det. Drömmen betyder väl att vi i Sverige också indirekt lever i diktaturen Kina utan att riktigt veta om det, via någon form av svart magi som sprider sig som ringarna på vattnet genom världen. Magi från den onda roten som ingen kommer undan. Jag har drömt liknade drömmar tidigare på samma tema som just går ut på att Kina är centrum för för all den ondska som hemsöker den moderna världen.