lördag 29 augusti 2020

Rammelbuljong för storspovar

Get ready, girls!
Nordeaekonomen Annika Winsth har plötsligt blivit gammal tant. Artisten Sanna Nielsen, 35, är rätt oattraktiv utan smink ser jag på hennes Instagram. Det kan man inte tro när man ser henne fixad. Utan make ser hon ut som 55, ungefär som jag själv. Partyprinsessan Hannah Graaf tvingas nu sova direkt på golvet p.g.a. krypningar i benen. Hon håller på att bli galen om nätterna, säger hon. Hela Libanon hotas nu av undergång skriver SvD. Annie Lööf har just haft sin värsta period i livet p.g.a. en för tidig födsel.

Ingen kommer undan, alla får smaka på helvetet på denna planet.

Alla snackar pizza, men egentligen är ju paj godare. Ännu mer kulinariskt enligt mig. Där har ni ännu en affärsidé från mig, att öppna en pajeria, med bara pajer med sallad och vin till. Det kan funka.

I går kändes det som halva svenska befolkningen var inne på T-729. Jag höll på att explodera inifrån.

Munkar och nunnor går också mest och väntar på döden. Eftersom de "avsäger sig" denna värld blir det ju inte mycket kvar att leva för direkt. Det förstår man ju. De anser att deras belöning kommer efter jordelivet genom en plats i himlen, och så kan det mycket väl vara. I ett kloster röker man inte, har inte sex och tittar inte på tv. Det är några av deras offer till Gud. Jag vet inte exakt vad Gud kräver, men förmodligen skall det väl se ut ungefär som för klostermänniskorna om man vill till himlen efter detta. Man ska ta sitt kors här och nu, det är vad Herren Gud vill.

Tidigare åsiktsmaskinen Unni Drougge har nu uppnått en ålder av hela 64 år. Keep an eye on the clock too, gott folks. Jag ska snälla till mig. Jag ska börja med mjölk i kaffet. Jag frågade mig häromdagen vem som skulle dö härnäst i Sverige. Jag sa att det blir väl någon gammal politiker. Och precis så blev det. I kväll dog den tidigare så tongivande nationalekonomen Assar Lindbeck, 90. Mycket av  hans ekonomiska politik styr fortfarande Sverige, som inflationsmålet och en självständig Riksbank. Lindbeck var emot löntagarfonder.

Nu funkar inte Hannah Graafs blogg längre. Har hon fått kalla fötter och lagt ned?

Mirror, mirror on the wall, tell me who is schmuckest of them all. The Mirror svarar Melania Trump, 50. Ja, det kan ju stämma. Hon är en superkvinna.

Kvällspostens redaktör och journalist Maria Rydhagen ser ut som en zombie där hon står och rapporterar om Koranbränningskravallerna i Malmö. Men hon pratar som om allt vore normalt. Det är det otäcka. En kontrast som får såsen att skära sig.

När jag var sjutton såg jag rätt igenom det här systemet, skriver Lundell någonstans. Undrar vad han såg då? En skramlande röra av plåt, en jakt på något som inte fanns där? Drömbruden? En Londontjej håller i dag upp en skylt på vilken står: Media is the virus. Exactly. Vad jag vet har ingen annan än jag i media nämnt Gud eller Djävulen denna underliga sommar. Man resonerar som alltid utifrån vetenskapliga termer, vilket då leder oss snett. Annie Lööfs comeback gör ingen skillnad, hon leder ett parti för de nöjda, skriver Viktor Barth-Kron i Expressen. Annie är nöjd, Sverige är på helvetets botten. Sverige behöver en injektion, säger dock Lööf. Menar hon med heroin då? Hannah Graaf som är uppvuxen i ett kristet hem, hävdar att himmelriket på jorden är en stor skaldjursbuffé. Fast enligt Bibeln är det förbjudet att äta djur som har fler än fyra ben, vilket då skulle omfatta skaldjur.

Tabu, tabu.