fredag 28 augusti 2020

En leukemi medium rare, tack!

Snabba på med beställningen!
Hovmästarn, en stekt leukemi, tack! Medium rare. Till, en påse dropp. En helpåse på is. Till förrätt tar jag en pocherad hjärntumör med plasma, och till efterrätt lite eutanasismulpaj med vaniljsås. Så var det nog bra så. Ja, kanske ett par hälsosamma cigarrer också. Tack ska du ha, jag slår på stort i dag, jag firar fyrtio år med frugan. Det har varit lust och nöd, det ska gudarna veta. Men nu är lusten tillbaka, så då ska man väl slå klackarna i taket? Ja, Eva-Britt ligger sjuk och tung hemma, så jag går ut själv och roar mig i dag. Det blir nog bra, håhåjaja. Mitt plan till Zürich går klockan 22, så det vore bra om ni skyndade på litet. Jag har mycket viktiga affärer i Schweiz denna vecka. Men hovmästarn, om min fru skulle ringa är jag inte här. Säg att ni inte sett mig på en månad. Skulle de ringa från kontoret har ni inte heller sett mig den senaste tiden. Ser ni polisen dyka upp, så var snäll och förvarna mig. Jag vill inte hamna i klammeri med rättvisan just i kväll. Det är i morgon det ska ske, det är i morgon det ska ske, det är i morgon det ska ske. Nej, det var inget, jag pratar för mig själv bara. Jag är lite stressad ser ni. Viktiga affärer. Det handlar om tiotals miljoner plus eller minus på kontot. Mycket står på spel. Det gäller nästan själva livet, haha. Om jag lyckas, vill säga. Ja, på min ära.. vad står han där och glor för? Ut med sig i köket nu och se till att beställningen kommer på bordet. Marsch iväg! Ja, denna enfaldiga serveringspersonal! De förstår ännu inget av livet och dess mer problematiska sida om vi så säger. Men de kommer att få lära sig. Dom också. Hur kunde jag vara så dum att jag tecknade optioner precis innan kraschen? Och för firmans pengar dessutom. Ja, tamejfan!