lördag 1 augusti 2020

Sura betraktelser

En Lemon-Rosemary-Bourbon. 












Det är surt att leva, det är gott att dö.
Sanningen är något otäckt i Sverige.
Vi tror på sommaren, men vi tror inte på vintern.
Systembolaget är helvetet, Systembolaget är paradiset.
Smink skalla taga eder till toppen, smink skall taga eder till botten.
Ta mig i Dalarna.
Livet är en enda lång väntan på natten och döden.
I min hemstad har vi inget nattliv. Inget dagliv heller.
Resa Amanda jag skall. Till Norge.
Livet är en enda stor nitlott. Det går bara inte att vinna.
Ni fattiga har visserligen inget guld, men ni har solen som glittrar i ögonen.
Full klockan tolv på dagen.
Bara sura miner och nej-sägare överallt. Var kommer alla jävlar ifrån?
I städerna är vinet medaljens framsida, och psykakuten medaljens baksida.
Tar man livet av sig blir det inget mer kaffe.
I dag ska jag också ha diskho.
Om man mutar vakterna kan man få in en låda vin.
Lundell, Sveriges Rembrandt.
Man kanske skulle sluta missionera?
Den svenska självbelåtenheten i det svenska helvetet.
Jag är sugen på en GT, en Göteborgs-Tidning.
Det är märkligt att ett band som säger "döda allihopa" får ett pris ur kungens hand.
Jubelropen skalla: Sol till alla!
Håller man på med sexgrejen tar förolämpningarna mycket hårdare.
Samhället är ett enda stort demoneri.
Vi har ihjäl varann hela vägen till krematoriet och vår slutgiltiga förintelse. Det är det som kallas den svenska modellen.
AB Sverige går back. Politikerna belönar sig med lyx och överflöd.
Under ytan är allt åt helvete i detta land, men det finns en ekonomisk verklighet att jobba med också.
Nyhetsmorgons bäbyrosa bild av Sverige är grundfalsk. Alla killar vill egentligen ut och röja med AK5:or nu. Skjuta på  allt som rör sig.
Sverige är Colosseum.
ICA Superblähä. ICA Supernähä.
Soliga lördag. En ohyggligt lång dag i heta Sahara.
Bara jag överlever tills jag dör.
Noll plus noll är lika med noll. Tack ska ni ha.
Jag undrar om Gud är riktigt frisk. Enligt mig är han det inte.
Ett tag menade pressen att vi skulle vara rädda för försurningen, sedan var det atombomberna, och nu menar de att vi ska vara rädda för klimatförändringar. Om tio år har de hittat på något fjärde helt ovidkommande att gagga ihjäl sig om.
Det finns bara en väg, och det är ned i helvetet.
Johan Henric Kellgren var en lysande stilist, men ingen såg vart han förde dem.
Det är svårare än man tror att skapa sjuk konst.
En konstnär måste pressa sig väldigt hårt för att lyckas utmana publiken.
Jag är rädd för ord.
Catta Falk är skönaste bruden i stan.
Res far out.