lördag 31 augusti 2019

Sveriges största energitjuv

Energitjuvar saboterar ditt liv.










Nyhetsmorgon på TV4 går ”fetbort”. Alla de där uppköpta programledarna är multimiljonärer vid det här laget. Dessa miljonärer ska föreställa en tröst för människor i deras sociala utsatthet. Men mig lurar de inte längre. Det där programmet är Sveriges största energitjuv.
När folk sitter och slötittar på skiten jobbar jag. I dag på morgonen har jag bloggat, styrketränat mitt 125:e pass och tagit en proteindrink. Nu vilar jag och låter musklerna svälla litet. Sedan ska jag diska.
Nu har jag fixat disken också. De andra sitter kvar framför tv:n. Det är en halvtimme kvar av morgonshowen. Klockan 12 äter jag lunch. Den är redan förberedd och klar, bara att värma i mikron. Först då tar Svensson av sig pyjamasen och går sovande in i duschen. Sedan ska de åka och storhandla.
Ja just det, jag fick en kuslig passning från Mix Megapol också under styrketräningen. En Anders från Uppsala ringde in och önskade Bananaramas låt Cruel Summer. Den låg jag och tänkte på i går kväll. Hade en idé om att lägga ut den på bloggen.
Nu har jag laddat mobilen också och Nyhetsmorgon är inte slut än.
På eftermiddagen blir det en halvtimmes danspass. Jag hade tänkt hoppa över lördagsölen i dag och ta en pajkväll istället. Det finns färdigt i kylen.

Har nu också hunnit kolla de litet inkonsekventa reglerna för användning av orden timme/timma.
Det heter; det här är fjärde timmen i rad jag tittar på tv. Men; när timman var slagen hördes kyrkklockorna klämta.
Skribenterna på Wikipedia är inte riktigt säkra själva på när man använder timma och när man använder timme, men de tror att timma betecknar en tidpunkt och att timme används för en tidsperiod.
Ur Skånes perspektiv är timma ett regionalt uttryck. Men inte alltid.
För egen del tror jag att timma är gammelsvenska och timme är den modernare formen vi bör använda idag.
”De tog en timma på sig allihopa, hö hö.”

Och där slutade Nyhetsmorgon. Fascisternas feta ister.