fredag 13 augusti 2021

Bantning: Modellmetoden

"What a body, what a shot!"

Man kan säga att jag nu ”hittat lösningen” på världens överviktsproblematik. Jag har funnit en bantningsdiet som är högeffektiv.

Jag har haft några trolleriveckor, 4 stycken, när jag rasat i vikt. Jag har nu bara 3 kg fett kvar på hela kroppen. I övrigt är det bara ben och muskler. Jag är väldigt nöjd med min kropp nu.

Hur har jag då burit mig åt?

Jo, jag har kört vad jag kallar Modellmetoden. Ursprungligen kommer idén från internationella fotomodeller. Jag har också sett den i praktiken på den svenska ex-modellen Hannah Graafs blogg. Den bygger på följande råvaror:

- Räkor

- Lax

- Kycklingfiléer

- Tonfisk

- Kräftstjärtar på burk

- Angusbiffar

- Proteinshakes

- Ris (basmati) i första hand

- Nudlar i andra hand

- Pasta i måttliga mängder i tredje hand

- Inget bröd till huvudrätterna

- Grönsaker och frukt

- Fazer rågkusar och Wasa Sport

- Lättmjukost 5 % istället för helfet hårdost

- Mini Lätta 28 % fett

- Inte pizza

- Inte chips och ostbågar

- Inte godis

- Inte glass

- Inte läsk

- Multitabletter med samtliga vitaminer och mineraler

- Sitt till bords och ät, inte framför tv:n

- Försök att tänka som överklassen och innetjejerna kring mat, då kommer du rätt. Allt ska vara med stil.

Det är mest råvarorna som gjort jobbet för mig, plus regelbundna tider för maten. Det spelar inte så stor roll vad det blir för rätter av det. Jag har t.o.m. använt grädde i matlagningen och ätit hamburgare. Men det ska vara kvalitet på allt och måttliga portioner.

Sedan har jag kombinerat detta med en tämligen vit månad, promenader, cykelturer och lite styrketräning.

Så ser det ut. Modellerna, i första hand då de kvinnliga, har haft rätt hela tiden. Ja, för ovanstående typ av föda har de pratat om länge.

Jag hade dock inte väntat mig några resultat den här tiden, men mest av en slump har jag köpt hem rätt varor denna period.

 

Det är i butiken du gör ditt stora val när det gäller viktutvecklingen.

 

Det ska man också tänka på.

Och som läkarna säger; varje kilo man går ned är medicinskt viktigt. Blir man lite snyggare dessutom, så är ju det ett plus.

Jag har ett tidigare inlägg, Konsten att äta som en fotomodell, som spinner på ett liknande tema. Kolla gärna det också om ni har viktproblem.