torsdag 2 juli 2020

Den kroatiska stjärnans skandalvideo

Vlasta Ramljak 2010.

















Kroatiens "Lena Endre” heter Vlasta Ramljak och är född 1960. Hon har blivit mångmiljonär på sitt seriösa skådespelande. Men hon har gjort annat också. En tillfällig men grov skandalscen inom porren med tre män. Det skedde 1999 i Paris, när Vlasta var 39 år gammal. Här kommer en bild från den scenen:
Vlasta Ramljak 1999.
















Hur vet jag då detta? Jag har grävt litet på internet och hittat vissa kroatiska trådar som upplyser om detta. Plus att jag anser att utseende och annat stämmer. Hur uppmärksammat det här är i Kroatien i stort vet jag inte, men det är känt i vissa kretsar i alla fall.
Vill ni se hela scenen så varnar jag för starkt innehåll.

Den finns här.

Man kan i sammanhanget citera Marcel Proust: ”Det kunde hända att man en kväll på teatern pekade på den författare som jag hyst en sådan beundran för, där han satt i en loge i ett sällskap vars blotta sammansättning verkade som en skrattretande, eller tragisk kommentar, en skamlös dementi av tendensen i hans senaste verk.”

Ja, kärleken är ful i helvetet.