måndag 1 februari 2021

Citat

Tangentbordet är mäktigare än kulsprutan.


”Alla kriminella frågar mig varför de inte kan sova.
Mehdi Adnan Mossa, f.d. gängmedlem


”Det är bara att skratta åt skiten.”
Patrik Sjöberg, f.d. höjdhoppare om det ekonomiska läget i samhället

 

”Bara de som sett ljuset kan förnimma den sanna världen. Alla andra lever i en dunkel skuggvärld, där man låter sig luras av skenbilder, osanningar och förvrängningar.”
Johan Hakelius

 

”Det var längesen min karriär hade någon framtid. Nu är det bara neråt.”
Linda Skugge, författare

 

”God torsdags.”
Hannah Graaf, fotomodell

 

”Det är fullt möjligt att livet faktiskt är skit.”
Sofia Rönnow Pessah, författare

 

”Har man att göra med Djävulen har man problem.”
Jaffar Byn, rappare

 

”Att förlora sin själ är att dö en inre död.”
Dalai Lama

 

”En enda tokgalopp rätt ned i helvetet.”
Ulf Lundell

 

”Även påven gillar att dricka.”
K-G Hammar, tidigare ärkebiskop

 

”Jag går upp och dricker kaffe, sen går jag och lägger mig igen.”
Arbetslös i Bengtsfors


”Svinhugg går igen.”
Gammalt svenskt ordspråk