torsdag 4 juni 2020

Goda nyheter i ett gott samhälle?

Dagens händelse: en bil brinner i Tensta.












När var det en riktigt positiv nyhet i tidningen senast?
Jag kommer inte ihåg. Kanske har det aldrig inträffat?
Allt i tidningarna är bara negativ information som rimmar på döden. Det är skid row mot helvetet vi bevittnar varje dag. Allting går utför, aldrig något positivt i Sverige. Ingen lyckas skapa några verkliga plusvärden i samhället, allt är bara ner, ner, ner. Aldrig något som rimmar på positivitet, allt är negationer, våld eller död. Sverige vrider sig nedåt i en malström av ondska. Samhället är ont, inget gott sker.
Det ser vi bevis på i tidningen.
Men för att maskera detta ger man oss en massa sportnyheter, så att vi inte ska kunna genomskåda samhällets sanna natur.
Och i princip varenda ung kvinna tvingas sälja in sin kropp som sexobjekt till männen i en eller annan form. Ja, det är ett horeri som heter duga. En klassiker i helvetet. De som inte klarar av det får sjukskriva sig.
Årets mest positiva nyhet i Expressen tycker Svensson är: VM-GULD!
Men det är såklart irrelevant desinformation, när Svensson själv har problem med ekonomin och inte hittar något ”guld” i sitt eget liv. Lyssnar en kväll på Mix Megapol. Jag undrar varför det bara är "skitlåtar". Välkomna till Musik och romantik, säger då programledaren Hasse. Jaså, det är så här kärleken låter i Sverige? Helt utan eld, helt utan glöd.
Tar en 88:an följande dag på macken. Den fanns kvar efter nästan 50 år. Det kändes som en tidsmaskin. Plötsligt var man lillgrabben i Brandkärr igen.
När jag sedan går till Ica och hamnar i kiosken för att köpa snus, ser jag att de säljer fotbollsalbum till barnen där man kan klistra in bilder på svenska fotbollsspelare. Det är precis som i min egen barndom. Jag hade ett vilda västern-album och ett hockey-album där jag samlade bilder. På så sätt har ju tiden stått stilla i samhället.
NK kämpar nu för sin överlevnad i Stockholm. Läget är prekärt, skriver SvD. Man har ingen e-handel att luta sig mot.
Håller en hundraårig era på att gå mot sitt slut?