lördag 2 november 2019

Matchintervjun

Allsvensk fotboll.











- Efter kvällens 2-2-möte mellan Åtvidaberg och Trelleborg, har jag fångat upp lagkaptenen i Åtvidaberg Jörgen Olsson. Hur ser du på kvällens match?

- Nej, vi går ju in och får en bra start på matchen första kvarten. Frasse har ju chansen på 1-0 i målvaktens bortre. Nej, så där var det nära. Nej, men sen vänder det och vi får en tung period. De rullar upp spelet i en offensiv och gör ett slumpartat nickmål som var otagbart för Nilsson. Därefter håller de i spelet och lyckas få in ett mål till innan halvtid. Där var det ju lite tungt att gå ut med noll-två i baken. Nej, jag fick en smäll på högra knät också, så jag kände hela tiden att jag inte kunde ge hundratio procent. Nej sedan i andra har vi lite tur när vi får en straff i 60:e minuten. Men jag tycker ändå att vi sätter den rättvist. Spelet börjar gå vår väg och vi ligger på och jagar kvittering. Nej, och i 83:e minuten kommer den när Lagerberg sätter frisparken. Så 2-2 får vi vara nöjda med. Nej, jag tycker det är en rättvis match. Båda lagen kämpar. Spelet böljar och vi får en poäng med oss till nästa omgång på tisdag. Nej, så det känns bra.

-Hur ser du på din egen insats?

-Nej, men som jag sa kunde jag inte gå på hundratio ikväll. Jag tycker inte jag är med riktigt i min defensiva roll på mittfältet. Känner att deras forwards kommer runt mig lite för lätt. Nej, men nu ska läkaren kolla på knät så får vi se. Nej, nu ropar de här på mig.

-Tack Jörgen.

-Tack.


(På Tele2 Arena i Stockholm sparkas i detta ögonblick spektaklet Hammarby – Häcken av. Det kommer ju då alla ”normala” killar att titta på, därbland Göran, Leif, Gunnar, Sven, Anders och Micke-Byggare, eftersom det är nu årets allsvenska avgörs. Svensk grisfotboll made in Sweden. Ett perfekt läge att göra revolution i Sverige, när alla aphannar sitter fastnaglade vid tv:n och bärsar. Whoa whoa! Bärs bärsibärs bärs! Nam, nam. Hammabaj, Hammabaj, Hammabaaaajj! Zigge zagge, öka takten. Sista kvarten. Träälllleboooorrrjjj.
Totalt utvecklingsstört.

En miljon var ska grabbarna i matchen ha! Minst.)