torsdag 13 november 2008

Ta en titt i min kristallkula


Jag sitter vid mitt seansbord i ett mörkt rum med tända ljus, rökelse och den dimmiga kristallkulan framför mig och jag försöker skåda Sveriges öde.
Vad ser jag?
Fram i spåkulan träder hemska scener. De närmaste fyra åren kommer slagen att hagla över detta rike. Vi har bara sett början än. En stor fara lurar runt hörnet. En destruktiv kraft kommer att slå sig lös som vi har lockat fram ur mörkret med vår gudlöshet.
Finansproblematiken kommer att tillta. Energiproblemet kommer att nå gigantiska proportioner och ond bråd död kommer att hemsöka oss varje dag. Kort sagt; jag ser problem som hopar sig överallt. Knut på knut i ett ändlöst trassel. Sverige kommer att se helt annorlunda ut om fyra år, om det överhuvudtaget finns något kvar av det. För allt kommer att gå fort nu. Så fort att ingen ens fattar att det sker. Allt kommer att spelas upp som ett skådespel inför våra ögon, ändå kommer vi inte att se det. Vi kommer att blunda för det uppenbara. Det fruktansvärda som väntar oss.