torsdag 5 december 2019

Storspelare

Dealer must draw on 16, stand on 17.










En man vid namn Robert medverkar i Malou efter tio.
Han spelade bort 20 miljoner under 2017-2018.
Han hade allt. Fint jobb, fin fru och drömhus, men efter en trafikolycka blev han sjukskriven och då började hans tillvaro rasa. Han blev spelberoende. Vann först som många gör, men förlorade sedan alltihop. Det slutade med två självmordsförsök och tvångsvård på psyk. Han gick också kraftigt upp i vikt och fick sömnproblem.
Det misstag den här killen gjorde, var att tro sig vara född vinnare. Därför drog han aldrig i nödbromsen.
Svenska liberaler har idébrist, skriver Joel Halldorf i Expressen. Ja, överlag i samhället är det en idébrist just nu. På tv går samma format i 10-20 år innan de byts ut, vilket i princip är en idiotförklaring av det svenska folket.
Sverige är så sjukt, att dödsfallen är livstecken.
Drömmer att jag är Peter Handke, årets Nobelpristagare i litteratur.
Jag går ut på den europeiska balkongen i drömmen för att se nyårsfyrverkerierna. Det känns som en kvinna vill göra bort mig.
När jag går ut på balkongen i verkligheten är det stjärnklart. En otrolig stjärnhimmel.
Jag får många indirekta passningar från svensk media just nu. Mina idéer och ämnen är överallt.
Det känns litegrand som jag är på väg att bryta igenom.
När jag sedan går och lägger mig får jag stånd direkt. Det har jag inte varit med om tidigare.
Den här veckan med alkohol har fått mig att känna mig som en brunstig tjur.
Men man ska ju dessutom hela tiden ut bland folk igen. Då får man tänka litet på vad man har i bagaget.
När Zlatan köpte in sig i Hammarby, sprejade någon ”Judas” på hans kyrkodörr i Stockholm.
Nu ser jag på Expressens löp att han verkligen är Judas. Han som sålde sin själ för trettio silverpenningar.
Enligt en annan dröm ett par dagar senare, är grejen just nu att låta bli kvinnorna. Den drömmen är glasklar.
Grevens hemlighet.
Det är att sluta äta.
Det kan bli den största revolutionen genom alla tider.
Då blir vi för första gången fria från kapitalismens band.