måndag 28 juli 2008

Munkar och te


Just nu är det någon som håller på och leker med min själ och det är bland det värsta som finns. Det kan vara vädret, det kan vara Gud men det kan också vara någon av Sveriges häxor, vilka inte är det utdöda släkte alla tycks tro.
Jag väntar på hösten. 2-3 veckor kvar tills den tar udden av den här plågsamma värmeböljan. Under sådana här intensiva väderperioder förlorar särskilt media sin roll och sin betydelse. Och det gör dagarna outhärdligt långtråkiga.
Jag känner mig som ett köttstycke som ligger på en grill.
Till nästa år ska jag köpa ett elektroniskt kylsystem.
Inte en sådan här sommar till!
It´s hotter than hell!
Men det kan inte bara vara jag som mår dåligt just nu. Det måste gälla dom flesta i fertil ålder, för alla har ju satsat på sex istället för att hålla på sin dygd och då får man lida pin under solens heliga ljus.
Jag har haft en veckas semester. Det blev en riktig fyllevecka på landet. Fy fan för det goda livet! Det spårar ur direkt, inom som sagt bara en vecka.
Brudar och bärs i all ära, men det är ingen formel som håller sig fräsch någon längre tid. Munkar och te lever man längre på, så länge leve Buddha och hans adepter!
Nu är jag riktigt sugen på renlevnad igen för jag vet ju så väl att det är den enda linje som håller och även den vägen har sina kickar, men då av det subtilare slaget.
Nykterheten måste vara grundregeln, fylleriet undantaget när man vill ta udden av en tillfällig dipp. Börjar man sätta drickandet i system förvärras tillståndet snabbt. Det går i rekordfart.Och alltså är ”det goda livet” en av detta samhälles största bluffar som vi aldrig kan sluta tro på, vilket jag konstaterat tidigare på denna blogg.
Nu börjar man i Danmark också vakna till lite i frågan om hur livets vanor ska se ut. Man ifrågasätter nu det danska "hygget". Läs mer i HD; http://hd.se/skane/2008/07/28/danskens-fria-och-korta-liv-hotat/