fredag 4 juli 2008

Att döda ett barn


Drömde igen att jag var lärare. Jag talade om för tonåringarna att de aldrig kunde lita på en vuxen. Jag var gymnastiklärare.
”Till nästa lektion kan ni fundera på vad de har för skäl att ljuga för er”, sa jag.
Jag menade att varje friskt barn är något som himlen har skickat till de förljugna föräldrarna, alltså måste de föra barnet bakom ljuset från början annars skulle de framstå som idioter själva.
Och så är det naturligtvis med hela vuxenvärlden för en ung människa i dag.
Den är livrädd för sanningen alla barn naturligt har i sig. Därför måste de kväsas, dödas i en initiationsrit innan de kan accepteras i samhället.
Det är något vi alla tvingas gå igenom – vi dödas som regel av våra egna föräldrar.Några få är tillräckligt smarta för att inse det tidigt och gör uppror, men de flesta vaknar aldrig till den beska insikten