söndag 21 mars 2021

Humor: Myas superelaka standup

Mya Mean.
Godkväller allihop, mår ni bra? Gör ni det inte kommer ni att spy snart, för så rolig är jag. Jag heter Mya Mean och jag är här för att dra lite vitsar.

Ja, finns det något mer patetiskt än intellektuella som inte klarar att stava till själva ordet? Vet ni varför inteläktuela inte kan stava? Jo, det är för att de runkar för mycket. Det är själva förspelet till en bok av Sartre, själva förspelet till existentialismen. Jo jo. Fick-jojo. Det kan ju ett barn klara av. Det är barnsex.

Annat är det med min kompis Anna. Hon kan vuxentrixen hon. Hon har knäckt i Amsterdam. Gjorde det faktiskt redan som 17-åring. Sen kom hon hem till Örebro igen och förförde alla killar. Hennes motto är: Tre centimeter extra är aldrig omöjligt. Inte undra på att det blev kärlek vid första ögonkastet där från både Ronny och Ragge, Gurra och Adde.

Vet ni en sak? Verkligheten ser inte ut som ni tror längre. Vi har hamnat i ett parallellt universum på grund av ett ryskt fusionsexperiment som gick fel, och nu kan vi inte komma hem igen. Nu skrattar ni. Måste ni göra nåt roligt av allt jag säger. Jag försökte faktiskt vara allvarlig för en gångs skull.

Alla kulturmän är bockar. Vet ni varför? Jo, det är för att de är födda mansgrisar från helvetet. Kulturen har de bara som täckmantel för att få träffa snygga brudar. Har ni hört om prästen som var full på begravningen? Nej? Jo, han firade lite innan att han skulle ärva personen i kistan. Det var hans far.

Nu är det dags för besiktning igen. Jag ska lämna in mitt vin till Vinprovningen.

Min favoritramsa lyder så här: 50 procent av männen har 50 procent grått hår när de är 50. Och det bästa av allt är att det är helt sant. Vissa börjar gråna redan i 30-årsåldern. Tiden dödar. Men det gäller inte Stefan Löfven, för han är 63 och har inte ett enda grått hår. Däremot har han flint och toupé. Jaha, han la upp det så istället. Hare Krishnas i Sverige har gett upp bönerna och gått över till svenssonliv. Ni vet ju vem som förför en hel värld. Just det, Stefan Löfven.

Känner ni till Anders? Inte? Nej, han försvann för en månad sedan. Ingen vet vart han tog vägen. Han är efterlyst från anstalten. Men jag kan berätta att han tog en väska och drog till Los Angeles där han börjat inom porrfilmen. Han fick nog av incellivet i Sverige. Nu får han både kalastjejer och tjänar miljoner.

På fredagskvällen när folks helgledighet börjar, kör man igång skitprogrammen på tv. Det är för att man inte vill väcka dom som sover. Man vill se till att de orkar en vecka till i helvetesmaskinen.

Det nya bland studenterna på universiteten är att hävda att det inte finns någon sanning. Nej, precis, för vem vet om inte Löfven är en utomjording egentligen. En sån där V:are. En rymdödla. Vad som helst kan vara sant nuförtiden, så man får hitta på sin egen grej. Sitt eget logiska system. Så fria är vi nu. Ända sitter puckona bara och tittar på fotboll och äter chips. Snacka om att slösa bort sina sketna liv.

Men av alla bortgjorda människor på den här planeten är ni som sitter här dom mest bortgjorda, för ni har lyssnat på en idiot som mig i kväll. No way out. Tack ska ni ha.