söndag 3 maj 2020

Nattens drömmar

Popartisten Sting gjorde mig uppmärksam
på mina drömmar.











Dröm 1:
Jag drömde att jag var med i en film med Mikael Persbrandt, men att jag var pinsamt dålig.
Men sedan anföll utomjordingarna, och då var jag bäst på taktik och strategi i motståndsrörelsen.
Nu blev jag hjälten.

Dröm 2:
Drömde att jag satt och körde bil in till en stad. Plötsligt fick jag ett ryck och tryckte gasen i botten och for ut på ett fält. Bilen bara snurrade och snurrade. Det var mycket otäckt. Jag tänkte; Gud klarar jag det här ska jag skärpa mig. Och så vaknade jag.

Dröm 3:
Drömde att jag var på Studio 54 i New York med Natacha Peyre. I drömmen var hon helt fantastisk. En 10-poängare.

Dröm 4:
Jag gick i en vänstermarsch med Stefan Löfven. Han gick med trumma och gjorde virvlar. Sedan lämnade han över marschtrumman till mig. Nu var det min tur att vara trumslagare. Jag blev litet nervös, kanske för att den trumman stod för något annat. Det vill säga ledarposten.

Dröm 5:
Det var skolavslutning och Göran skulle hjälpa mig att få hem en massa målningar. Det var flera hundra. Tjejerna var impade.

Dröm 6:
Stod nere i korsningen vid Mc Ewans och två unga tjejer dök upp. En av dem var lik Ebba Busch. Hon drog upp kjolen och visade låren, så att jag skulle kunna ta en bild med mobilen. Jag kände mig exalterad.

Dröm 7:
Gud var marionettkonstnär och tittade på livet i en film som han spelade in.
Mig gillade han inte för att jag trilskades, så jag skulle föras bort för tortyr.
Gud förklarade: ”Vi lovar att njuta måttligt av alla droger, utom sex, men det är ju inte så att det förräntar sig.”
Själv skulle jag få fingrarna avklippta. Fingertopparna. Sedan skulle märgen dras ur mig.
Det var typ de från himlen som flög flygplanen vi har över oss.
Han tyckte jag var för skeptisk, så mig gillade han inte. Jag skulle straffas och frysas ut.
Gud hade hela världshistorien som hologram man kunde flyga över. Han visade hjälten Simpson som stred mot ett odjur i öknen.
Jag upplevde Gud som en snuskgubbe som gillade stjärtar, i synnerhet flickstjärtar. Även småflickor skulle snuska med dildos och sexleksaker. Det tyckte han var friska tag.
En duva hoar som en uggla när jag vaknar. Det betyder att det var en sanndröm. Jag kollar upp historien om Samson, och den stämmer. I Bibeln strider han mot ett oerhört lejon och dödar det med sina bara händer
Grejen med drömmen var också att Gud kan trolla om han vill, men normalt sett gör han inte det.
Den här drömmen stämmer med Homeros skildringar av gudavärlden i Odyséen och Iliaden, där gudarna har lekstuga på jorden. Så upplevde jag det i drömmen också. Som att Gud lekte med oss människor. Och att han var något av en jävel.

Dröm 8:
Astrala Annika i Da Buzz stod med tre killar i en stor urinoar. På ett bord i mitten låg en massa billiga och sjaskiga utvikningsbilder på henne. Hon måste mena att denna värld är bara snusk.