söndag 1 september 2019

Livet är ett helvete

En indisk symbol för Surya Deva.










Svastikan är en av hinduismens viktigaste symboler. Den symboliserar solen, Surya Deva och anses gynna fred och välstånd.
Alla de kändisar i Sverige som är något idag, är ju de som lurat oss i vår oskuldsfulla ungdom. Alla dessa är ju egentligen skojare. Vi har väl kommit på det nu, vi som nu är medelålders.
När kråkorna kraxar strax innan gryningen låter det exakt som gitarrupptakten i min låt The Last Journey.
Gud har en kuslig förmåga att få in bollen i sista matchminuten precis som tyskarna. Och det här är sista dagen på högsommaren. Därför går jag för säkerhets skull och köper öl.
Du har en förmåga att göra självmål, säger andarna.
Jag förlorade med 0-10 och jag gjorde alla målen själv.
Den fagra Dröm-Efwa är ett spöke i huvudet på oss alla.
Det är hon som bestämmer hur turerna ska gå i samhället.
Vilka som ska vinna och vilka som ska försvinna.
Hon sitter någonstans med en kristallkula och drar i trådarna.
Det är den här Dröm-Eva som är Fru Fortuna och hon är extremt nyckfull.
Det är hon som sköter ekonomin. Andra gudar sköter annat.
Det skulle kunna vara Eva Franzén. Det skulle kunna vara Eva Andersson.
Därför är samhället till synes orättvist, eftersom det inte verkar vara Herren Gud som styr penningströmmarna, utan en elak och vacker gudinna. Henne vi alla tillber innerst inne.
Välkomna till den ljusisolerade tv-studion!
Jag blir allt mer skeptisk till dumburken.
Hela livet har väl mest haft karaktären av ett straff?
Det är gråt och tandagnisslan i tv-programmet Lyxfällan.
Livet är ett helvete.
Fru Fortuna?