tisdag 18 augusti 2009

Nu är det vinnarnas tur att förlora

Jag har börjat köra litet med Ayur Veda och märker skillnad redan efter några dagar. Min typ Pitta, bör tugga väldigt noga när man äter (25-40 ggr/tugga) och inte läsa till maten. Dagen ska startas upp med ingefära och citronte. Ayur Veda menar att kroppen är intelligent och att det gäller att lära sig lyssna på den. En hjärtinfarkt tex kommer inte från klar himmel. Det är något som växer fram. Tjejen från TT som testade det här konceptet märkte skillnad på en vecka. Jag känner mig stabilare redan efter några dagar, och välbehaget har ökat. Det är rena magin. Kan rekommenderas. Böcker i ämnet finns hos Ad Libris.
Världsrekordhållaren Isinbajeva som tidigare krossat allt motstånd hon stött på kom sist i stavhoppsfinalen i VM i Berlin. Hon rev alla sina försök.
Vilken grej. Kanske är det nu vinnarnas tur att förlora? Jag ser detta som ett tecken på det. Isinbajeva som tidigare varit helt ”untouchable” har plötsligt hamnat i ett läge när ingenting stämmer för henne. Kanske har planeterna ändrat sina banor? Kanske drar de fler med sig i fallet? Jag hoppas att det blir många fler skrällar både på och utanför arenan framöver.
Tänk om detta är den nya trenden. Det vore alldeles underbart.