söndag 15 juni 2008

David Lynch gillar TM, men det är en lång dags färd mot natt


David Lynch har hållit på med Transcendental Meditation i över 30 år. Sedan 1974 nånting i L.A.
Det är väl därför han gör såna filmer han gör, sådana som jag gillar.
Han har insikterna.
Han vet att tillvaron är övernaturlig till sin natur och inte ”normal” som alla vill ha det till i Sverige.
Lynch är jädrigt smart.
Han kör TM 2x20 minuter om dagen – nybörjarnivån.
Den nivå när man ännu kan hålla vansinnet under någorlunda kontroll.
Kör man mer tar det över hela ens liv.
Det är vad som har hänt med mig och då får man inte mycket gjort rent kommersiellt tyvärr.

Jag drömde att jag skulle köpa bil.
Tittade på en fyra år gammal Mazda med lös styrstång för 79 000.
”Va fan den här kan jag ge max 50 000 för”, sa jag. Egentligen var den väl inte värd det heller…
Försäljaren sprang iväg för att konferera chefen.
Han kom tillbaka urskuldande med en bok och en kupong på dagens rätt som plåster på såren.
Den bilen skulle jag passa mig för – som den ”vän” jag var.
Men även ”dagen rätt” blev ”dagens fel” – inte ens där klarade dom grejen.
Det var en stor svart köttbit och en slags kokt diskborste som skulle föreställa en grönsak.
Alltså; man kan aldrig lita på en bilhandlare och särskilt inte på begagnatsidan!

Nazistflaggan hissad 2008-04-20 utanför kommunhuset i Norrtälje på Adolf Hitlers födelsedag.

När solen kommer fram i Stockholm då blir alla som förvandlade.
Alla slutar springa omkring och sätter sig och solar.
Det är som om dom irrat omkring i ett halvår och bara väntat på den första vårsolen.
Folk blir som nyfrälsta – även hårdingarna.
Särskilt dom är rörande att se sätta sig ner och lugnt ta in solen.

Jag bojkottar tv just nu.
Det känns bra, för dom visar bara upp en massa kändisar hela tiden.
Det är jag så jävla trött på.
Ingen kvällspress heller längre.
Medias underhållning är så jävla korkad. Det är bara samma personer som får visa upp sig hela tiden.
Den skiten bojkottar jag med glädje!
”Ett tempel är din huvudskål”, sjunger Lundell och det har han rätt i.
Det gäller att hålla månglarna borta därifrån samt idioterna – kändisarna.
”Hemligheten” med det officiella Sverige är att det bara består av en massa ”empty heads” som råkar se rätt ut, men dom vet egentligen ingenting om någonting.
Det är hemligheten.
Och man kan inte få någon karta av blinda som bara "råkar" ha en maktposition i samhället.
Därför tittar publiken åt fel håll kväll efter kväll, dag efter dag.

Göran Skytte menar att den dagliga dosen av kvällstidningar och tv-sunk präglas alltmer av medial enfald och mental nedsmutsning.
Det har han helt rätt i.
Men detta har han hävdat i flera år nu ändå kan han inte låta bli att fortsätta suga åt sig av det.
Gör som jag Göran!
Bojkotta skiten!

När Lundell var runt fyrtio insåg han samma sak.
Han tänkte sig då att skippa kvällspressen.
Hans bojkott höll i en dag sedan var han tillbaka som lösnummerköpare.
Så slapp i tanken får man inte vara!

I går kväll när solen hade gått ner mådde jag perfekt.
Jag kände mig som den store kungen som hade alla drag klara för mig.
Idag under ljuset är jag återigen krypet som ska tuktas i skärselden under Herrans förmaning och där alla utvägar man har gör skiten värre.
Det enda jag kan göra idag är att dricka bärs och då kan jag se fram emot ännu en sömnlös natt – det vet jag redan på förhand.
I går kväll kände jag mig rik.
I dag känner jag mig fattig.
I mörkret känner jag mig som en vinnare.
I ljuset som en förlorare.
Jag lever nu i ett tillstånd där ljuset blivit till mörker och mitt mörker har blivit till mitt ljus.
Jag kan inte tänka klart dagtid.
Jag fylls av hopplöshet och förlorarkänslor.
Om natten har jag alla strategier klara för mig.