fredag 24 juli 2009

Kom ihåg vem som sa det först


Fem jamaicanska sprinters har åkt fast i en dopingkontroll. Samtliga ingår i landets VM-trupp, varav två är absoluta toppsprinters.
Det var ju det här jag sa för ett år sedan när jag varnade för Usain Bolts framgångar i OS i Peking; se mitt tidigare inlägg. Jag har alltid tyckt att det gått litet för enkelt för den här killen och utgått från att han varit dopad. Nu visar det sig alltså att minst halva den jamaicanska truppen är dopad och att fusket är satt i system på nationsnivå. Alltså hade jag rätt om Bolt - kom ihåg vem som sa det först.
Och håll med om att det också gått misstänkt bra för Jamaica som nation genom åren. Minns Merlene Ottey med tre OS-silver och tre VM-guld. Var hennes kropp naturligt kvinnlig, hehe? Hon såg ju för fan ut som en Belgian Blue-tjur! Mycket riktigt testades hon också positivt för anabola steroider 1999, men friades senare. Men vem som helst fattar ju att hennes kropp är fejkad in i minsta atom.
Hela idrottsvärlden börjar bli ett snuskigt skämt i jakten på guld och reklampengar. Lägg ner skiten eller totalsanera träsket, för här behövs stenhårda tag mot de fuskande förebilderna som duperar oss varje säsong.