lördag 29 juli 2023

Humor: Gubben och kärringen

Gubben och kärringen snackar skit.










-Det är väl bra att lära sig nångång, sa kärringen och tog sig en dubbel Kosken.


-Det var nära, som gubben sa när han fick fyra rätt på Lotto.

 

-Vi får ju inte döda varann, skrek kärringen till gubben.


-Jag hittar ingen annan vinkel på’t, sa kärringen som sket i vasken.

 

-När det är grinigt i Åmål, blir det en skjutning i Göteborg, sa kärringen och svepte en sherry.

 

-Har vi ingen leverans på Cuba Cola i dag, sa kärringen och snöt sig i disktrasan.

 

-Henne har det kommit fort på, skrockade gubben.

 

-Det här var ju inget roligt, sa gubben som slickade av kärringen.

 

-Mitt dricka är mitt dricka och ditt dricka är ditt dricka, snäste kärringen till gubben.

 

-Nu har han skjutit sig också. Vad var det jag sa, pöste gubben.

-Nä jag ska snälla till mig, fortsatte gubben och hällde mjölk i kaffet.

 

-Det man hör, det hör man i kyrkan. Det man ser, det ser man på Ica, sa kärringen.

 

-Mina kurvor är nog lite sexiga, sa gubben och kliade sig på magen.

 

-En bra dag på kontoret, sa gubben och tog kanoten och drev ut till havs.

 

-Har hon inte nå’t där också, utbrast kärringen.

 

-Nu är de ute och åker skidor igen, stönade gubben.

 

-Usch, sa kärringen om kaffet.

 

-Vi måste ju få in lite rättvisa också, sa gubben och höjde en skål för konungen.

 

-Ska dom ut, ska jag ut, sa gubben och tog på sig finkostymen.

-Oj då, sa kärringen och tog sig en jamare.

 

-Det enda man tänker på här är ju pilsner, sa gubben.

-Stockholm handlar inte bara om hallonsoda heller, inflikade kärringen.

 

-Man skulle gå ut i skogen och bara försvinna, suckade kärringen.

-Ryck upp dig lite va’, svarade gubben.

-När ska svensk tv rycka upp sig då, kontrade kärringen.

-Får man inte dö, får man lösa korsord, muttrade gubben.

 

-En sista sup då, sa gubben på dödsbädden.

-En framifrån och en bakifrån, skrattade kärringen.

 

-Nu får vi lugna ner oss, sa kärringen och tog sig en dubbel Kosken.

 

-Hästen är kvinnans favoritdjur, sa kärringen.

-Och kvinnan är mannens favoritdjur, replikerade gubben.

 

-I alla fall något, sa gubben som tog sig en trippel whisky.

 

-Jag undrar vart alla tar vägen, sa kärringen och kliade sig bakom örat.

 

-Afrikanerna vet inte hur bra de har det, sa gubben.

-Ja jag har ju inget gjort i alla fall, svarade kärringen.

 

-En sak vet vi, och det är att vi blir inte rikare i dag heller, sa gubben och svepte en dubbel whisky.

 

-Det där var inte mycket att hänga i julgran, sa kärringen när gubben klädde av sig.

 

-Ännu en dag i Buchenwald, sa gubben.

-Nån gång ska vara den sista också, skrockade kärringen.

 

-Jag har inte gjort nåt olagligt i dag i alla fall, sa kärringen och sket i vasken.

 

-Man kanske skulle fixa till sig lite, sa gubben.

-För din del är det för sent, sa kärringen.

 

-Jag tycker tyskarna ska få tredje perioden åtminstone, sa kärringen och drog i sig en stänkare.

 

-I dag är det Jenny, i morgon är det Jenny och sen kommer Maria och Maria, kluckade kärringen.

-Jag tycker Lill-Maria ser lite blek ut nuförtiden. Äter hon ordentligt, sa gubben.

-Ser inte håret livlöst ut också? Hon är liten som en räka, sa kärringen.

 

-Nu har en sån där pojkspoling kört in i en bergvägg igen och blivit krossad, sa kärringen.

-Hade du mera kaffe sa du?

-Det vet du gubben min.

 

-Nu säger dom att det ska bli ett tredje världskrig, sa kärringen.

-Det var otäckt, sa gubben och tog sig en slurk kaffe.

-Vill du ha påtår?

-Tror jag det.


-Nä nu får vi skärpa oss, sa kärringen och tog sig en dubbel.