måndag 20 april 2020

Gustafsson II trappor

Gunnar, 83, bitter på livet.










När det gäller kroppsbyggande är det svårt att få en kick av sig själv i nyktert tillstånd och känna wow, vad snygg jag är. Även vältränade och uppumpade killar säger det. Mitt råd är att dricka några glas vin först, och sedan titta sig i spegeln. Då kanske man kan känna något. Vi ser det här fenomenet bland kvinnliga fotomodeller också. Trots att de är väldigt vackra så psykas de ned av fotografer och designers. Sedan när de blir 50 och tittar på gamla bilder av sig själva, först då inser de vad de hade. Först då kan de känna wow, vad läcker jag var.
När de befinner sig mitt uppe i karriären är ju tjejerna omgivna av andra fantastiska kvinnor, och dessa spelas givetvis ut mot varandra i ett bakslugt spel, för att få alla tjejer att krypa för männen och för att göra dem oroliga för jobben.
Karl Lagerfeld kunde väl säga till Super-Sille, att visserligen ser du rätt bra ut, men du räcker inte till mot Vendela. Du skulle behöva gå ned tre kilo till för att få skarpare drag i ansiktet.

I kväll är alla på tv under strecket. Vad säger det om Sverige?

En prostituerad står på en bild i Expressen med en cigarett och en drink vid en bardisk på en ökenbordell i USA. Hon tjänar 100 000 i veckan och föraktar män. Då säger min granne Gunnar Gustafsson II trappor så här för sig själv: Man fåååår inte röööökaaa. Man fåååår inte gööööökaaaa. Man fåååår inte krröööökaaa. Ooooch deeeet skaaaa vaaaara tyyysssccchhhht iiiii huuuscchheeet! Iiiinngeeenn muuuusscchhiiik! Vaaa laaaaaaa jaag miinaaaa lööööschhtääändeeer nuuuuu iiigeeeen?