torsdag 2 april 2020

Citat

Pennan är mäktigare än svärdet.













”På min sista fågeljakt får jag en trött nick av John le Carré, och jag bockar av ännu en sak på min bucket list.”
Leif GW Persson

“Din värste fiende är din bäste lärare.”
Dalai Lama

”Även de gamla grekerna tyckte att de levde i nuet.”
Okänd

”Jag hade haft i princip alla skitjobb i L.A., utom just vid gasverket. Varför klarade jag inte att greja ett knäck där? Var det något speciellt med killarna på California Gas Company? Jag kunde inte komma över tanken.”
Charles Bukowski

”Hur kan ett influensavirus rasera hela vår värld som vore den ett korthus?”
Jonas Gardell

”What is it a woman covet the most? The power over men.”
Geoffrey Chaucer, Canterbury Tales

”Gud, vad Kenneth och Susanne är tråkiga. De bara sitter och pratar ekonomi på middagarna och hur de sparar kronor och ören.”
Patrik Nyberg

”A day in a life is life in a day.”
Patrik Nyberg

”Jag bara gick runt oduschad om dagarna. Satt och uppdaterade nyhetsflödet, lättantändlig och skum, ville vara ensam med datorn, grävde mig djupare och djupare in i galenskapen.”
Alex Schulman

”Har du inte teorin, har du alltid problem.”
Charles Bukowski