fredag 1 augusti 2008

Porr-OS i Peking

Jag ska inte se OS i år, inte en minut!
Och det på grund av att jag vet att alla dessa sportfånar bluffar oss i publiken på sanningen. I ett tidigare inlägg skrev jag ”skrik när du brinner”, men dom här dom springer när dom brinner! Och det vill inte jag medverka till att ge dom gods och guld för, när de i själva verket borde sansa sig, sätta sig ner och tänka efter.
Låt dom penningkåta barnen och ungdomarna hoppa och skutta och fjanta omkring bäst dom vill, men dom har egentligen inget att ge sin publik annat än blå dunster i ögonen.
Det är som maratonvarianten av ett Las Vegas-spektakel där man gäspar efter en kvart.
Sant är att OS är så förföriskt att det lockar en hel värld till tv-apparaterna.
Det är då man ska börja backa.
Det är då man ska börja undra.
Vill jag verkligen delta i detta globala jätteparty när det i själva verket inte finns något att hämta i det för mig själv?
Ingen behållning, bara en massa hype och senare stora, feta pengar för snyggingarna.
Bulgariskan som tar guld i tyngdlyftning kommer inte att få ett kontrakt.
Det blir främst de eleganta och dopade fuskarna som kommer att casha in på denna tävling precis som alltid.
Låt mig nämna några namn för att fräscha upp ert minne; Florence Griffith-Joyner, Merlene Ottey, Marion Jones, Ludmila, Ben Johnson, Venelina Veneva, Tim Montgomery, Antonio Pettigrew mfl, mfl, är några storstjärnor som blivit rika på att fuska sig till medaljer i OS.
Och nu senast de nio ryska kvinnliga stjärnorna som åkte fast för doping precis innan de skulle igenom nålsögat. Det är ett klart symptom på hur det ligger till denna gång också.
Låt er inte luras!
Det går inte att närma sig denna tävling med ärliga blå ögon efter tjugo år med skandaler…
När dollartecknen lyser ur ögonen på alla dessa fuskare med perfekta kroppar – känner du dig som åskådare inte lite blåst då?
Vad har du där att göra?
Studerar du ett ideellt, fint fredsbevarande amatörmästerskap som dom vill ha det till eller studerar du i själva verket doping och girighet?
Vad tror du själv?