söndag 22 augusti 2010

Äntligen börjar skolan!

När vi växte upp var det vissa lärare som försökte såra ungarna på alla sätt de kunde
Genom att ösa sitt förakt över allt vi gjorde
och genom att framhäva varenda själsmässig svaghet hur väl gömda de än var
Men det var välkänt att när de själva kom hem på kvällarna blev de söndertrasade av sina feta och psykopatiska fruar

Vi behöver ingen utbildning
Vi behöver ingen hjärntvätt
Inga mörka sarkasmer i klassrummet
Lämna ungarna i fred, lärarn
För när allt kommer omkring blir det bara ännu en kugge i systemet
När allt kommer omkring så är ni alla bara kuggar i systemet

“Fel, försök igen!
Fel, försök igen!
Om ni inte äter upp det härskna köttet, så får ni ingen chokladpudding!
Du där! Ja, du bakom cykelstället, stå still grabben! Och håll mun!”

Jag behöver inga armar omkring mig
Jag behöver inga droger för att varva ner
Jag har sett tidens tecken
Jag tror inte jag behöver någonting alls
Nej faktiskt så behöver jag ingenting alls
För när allt kommer omkring blev det bara en ny kugge i systemet
När allt kommer omkring så var ni alla bara kuggar i systemet