onsdag 1 april 2009

”Vi har varit en vända i helvetet”

Alla rikstidningar är lite småäckliga i sitt urval av tankegods börjar jag känna. Allt känns lite lätt hjärnskadat, gjort för att vädja till folks lägsta instinkter. Likadant med TV nu, de spelar också dummare än vad de är. Det är vad alla håller på med nu; ”playing dumb”.
Jag löste kycklingmysteriet före både polis, åklagare, journalistkår och Kronfågels ledning. Jag tror att jag har bilden rätt klar för mig, men den är en helt annan än den officiella.
Vi har varit en vända i helvetet allesammans under cirka tjugo års tid. På riktigt alltså. Det har varit helvetet på jorden om man tänker efter. Gamla kompisar säger det, jag hör folk säga det och jag känner likadant själv. En naturlig följd av detta är naturligtvis den ökande korruptionen och penningmyglet. Under högmedeltiden ansågs korruption vara en av de absolut värsta synderna som fanns, eftersom den får medborgarna att tappa tron på samhället. Alltså har vi ett samhälle i dag inte så många tror på längre, det måste bli slutsatsen. Och hur ska det kunna fungera i längden?
Ulf Lundell säger i senaste intervjun på svt.se att han börjar känna sig som Sveriges John Lennon; hotad av sina egna fans. Han börjar bli orolig för sin säkerhet nu. Det är ju för övrigt inte bara John Lennon som har råkat illa ut av stjärnorna, utan upp till 75-80% av dem. I princip alla de bästa har råkat ut för något otäckt. Det har dock Lundell inte klart för sig, och det kanske han ska vara glad för. Att vara storstjärna verkar vara ett av världens farligaste yrken, om inte det farligaste.